Léto je tady… nezapomínejte na pitný režim!

Pitný režim je stále dokola probírané téma, přesto se najde mnoho lidí, kteří s ním mají stále problémy. A jak jste na tom vy? Dodržujete ho? A víte, kolik vody je vlastně vhodné za den vypít?

Léto je již v plném proudu a tropická vedra nás již stihly řádně potrápit. Proto je důležité nezapomínat na pravidelný a dostatečný pitný režim. Jak to s tím pitným režimem vlastně je, se vám pokusíme objasnit v tomto článku. Je totiž nutné si uvědomit, že pro všechny neplatí stejná pravidla, a také to, že přísun vody může být také v jídle.

Kolik si myslíte, že je vhodné vypít vody během dne? Říkáte 2,5 litru? A platí to pro děti i dospělé? A co zvýšená fyzická aktivita? Kolem pitného režimu je spoustu nejasností, které si teď společně vyjasníme.

Zohledňujte přísun vody v potravinách!

Pestrý a zdravý jídelníček obsahuje čerstvé ovoce, zeleninu, polévky atd. Právě z těchto potravin se do lidského těla dostává také přísun vody. Pokud se však stravujete nezdravým způsobem, obědváte polotovary, nezdravé fast foody apod., počítejte s tím, že je potřeba doplnit vodu v klasické podobě.

Stránky www.rozhlas.cz zveřejnily návod, jak snadno spočítat vhodný přísun tekutin, zkuste z něj tedy vycházet. Můžete se také řídit pravidlem, kdy během letních dnů připadá 35 ml tekutin na 1 kilo vaší váhy.

Dospělý člověk:
1,5 litru tekutin v podobě pití a 800–900 ml v rámci potravin.
 
Senioři:
1300 ml tekutiny v podobě pití a 700–800 ml v rámci potravin.
 
Děti ve věku 1–3 roku:
800 ml tekutin v podobě pití a 300 ml v rámci potravin.
 
Děti předškolního věku:
900 ml v podobě pití a 0,5 litru v rámci potravin.
 
 
Zdroj:
http://www.rozhlas.cz/brno/upo...

Pexels photo 225236

Vyhledat lékaře

Vyberte kraj