Trápí vás únik moči? Zkuste si osvojit několik jednoduchých cvičebních návyků!

Důležité je zapojit a zaktivovat ty správné svaly. Jak ale poznat, které to jsou? Velmi jednoduše. Vžijte se do situace, kdy se vám chce urgentně močit, ale nemůžete, případně pak situaci, kdy potřebujete zadržet větry. Svaly, které právě svíráte, jsou ty správné.

Cvik 1: Svírání svalů pánevního dna úroveň 1

Jednoduchý cvik, kdy svíráte svaly pánevního dna po dobu 2 vteřin. Poté si dejte desetivteřinový odpočinek a poté znovu opakujte. Cvik opakujte celkem desetkrát.

Cvik 2: Svírání svalů pánevního dna úroveň 2

Jedná se o stejný cvik, který jsme popisovali výše, tentokrát však zkuste svírat svaly po dobu 10 vteřin a dobu odpočinku zvyšte na 20 vteřin. Stejně jako první cvik opakujte desetkrát.

Cvik 3: Svírání svalů pánevního dna úroveň 3

V poslední fázi pak vyzkoušejte rychle a silné svírání svalů pánevního dna. Pak ihned uvolněte a pokračujte dál v cviku. Zkuste tento cvik zopakovat desetkrát.

Kegelovy cviky

Znáte Kegelovy cviky? Jedná o soubor celkem 8 cviků na doma, které dokonale posilují důležité svaly. Při cvičení doporučujeme vhodnou techniku dýchání, kdy se svíráním svalstva přichází vždy výdech. Dýchání by mělo být pravidelné a pacient by neměl dech zadržovat. Více o celém cvičení najdete  ZDE.


Zdroj:
Tenacz.cz

Pexels photo 374101

Vyhledat lékaře

Vyberte kraj