Inkontinence při sportu

Co stresovou inkontinenci způsobuje?

Konkrétně dojde ke zvýšení tlaku v dutině břišní a následně v močové trubici a tím k úniku moči. To se běžně lidem, kteří netrpí inkontinencí, nestává díky svalům pánevního dna, které tyto tlaky vyrovnávají.

 Jak poznáte, že vaše svaly pánevního dna nepracují správně?

Nesprávně fungující svaly pánevního dna se nemusí týkat jen inkontinence, tento problém má i jiné projevy. Kromě úniku moči ženy často trpí bolestivým pohlavním stykem či menstruací, ale také bolestí zad.

 Jaké sporty se při inkontinenci nedoporučují?

Jedním z kritických sportů je běh, který je jednou z nejčastějších pohybových aktivit například pro matky po porodu. Bohužel otřesy, které při běhu a jiných podobných sportech na pánevní dno působí, jsou neslučitelné s inkontinenčními potížemi. Mezi další sporty patří všechny aktivity, kde se objevuje nejen běh, ale také skákání, tedy jumping, aerobic, zumba, tenis či ping pong a další.

Únik moči tak skutečně není jen problémem starších žen. Pokud mají například vrcholoví sportovci sklony k inkontinenci, nevyhýbá se ani jim.

 Bezpečné sporty při stresové inkontinenci

Naštěstí existují bezpečné sporty, které lze provozovat i při problémech s únikem moči. Patří mezi ně plavání, jóga a nebo jízda na kole.

 Cviky pro posílení pánevního dna

Pro zmírnění stresové inkontinence a pro posílení pánevního dna patří mezi nejlepší řešení praktikování různých cvičení. Například Kegelovy cviky jsou osvědčeným způsobem, hodí se nejen pro ženy před porodem a po něm, ale pomáhají také při stresovém úniku moči.

Austris augusts 52p1k0d0eum unsplash

Vyhledat lékaře

Vyberte kraj

Mobilní aplikace pro pacienty se symptomy dolních cest močových

Registrujte se na UROsoft