Otázky a odpovědi ke Kegelovým cvikům

1

Otázka

Jak poznám, že mám oslabené svaly pánevního dna?

Odpověď

Zkuste si na toaletě vědomě přerušit proud moči. Napočítejte do pěti a pak znovu proud pusťte. Zopakujte dvakrát. Pokud vám to dělá značné potíže, svaly jsou oslabené.
2

Otázka

Kde mohu Kegelovy cviky cvičit?

Odpověď

Některé z Kegelových cviků lze praktikovat v podstatě kdekoliv a kdykoliv. Jedná se o vtahování svalů konečníku, pochvy a močové trubice. Tyto stahy můžete dělat v práci, při čekání na autobus, zkrátka kdekoliv. Pokud cvičíte i dynamičtější cviky v poloze na zádech, je dobré mít u sebe podložku a dostatek prostoru.
3

Otázka

Jak často by se měly Kegelovy cviky cvičit?

Odpověď

Aby Kegelovy cviky měly prokazatelné účinky, je potřeba je dělat minimálně dvakrát denně po 30 opakování. V nejlepším případě si z toho uděláte rutinu a Kegelovy cviky budete praktikovat i několikrát denně. Vtahování svalů konečníku, pochvy a močové trubice zařaďte do svého dne kolikrát jen to půjde.
4

Otázka

Po jaké době je možné pozorovat změnu?

Odpověď

Po šesti až osmi týdnech každodenního cvičení už se vám nehody, kdy vám nechtěně unikla moč, budou stávat jen zřídka. Po 3 až 4 měsících budete i schopni vědomě kontrolovat proud moči.
5

Otázka

Je možné si Kegelovými cviky ublížit?

Odpověď

Ne, cvičením Kegelových cviků si nemůžete nijak ublížit. Naopak většina lidí je považuje za relaxační a poměrně snadné. Pokud vás po cvičení bolí záda nebo břicho, pravděpodobně zapojujete při cvičení tyto svaly moc. Zkuste se soustředit na to, aby byly spíše uvolněné.